Z zieloną misją w plastikowym świecie, czyli biodegradowalne rozwiązania dla branży opakowań. Rozmawiamy z Bartoszem Stachowiakiem z BS Plast.

Dlaczego zainteresowaliście się właśnie Industry Lab?

Zainteresowałem się Industry Lab, jak to bywa często w życiu oraz biznesie przez przypadek. Spotkanie z ludźmi z DGA S.A. było, patrząc historycznie bardzo owocne, ponieważ skończyło się pozyskaniem sporej dotacji, która dodała nam wiatru w żagle i pozwoliła zrealizować projekt, który pewnie trafiłby do szuflady. Firmę DGA znam od wielu lat, jej rozwój był imponujący. Pamiętam nawet wywiady z prezesem Andrzejem Głowackim w radiu TOK FM (u Macieja Głogowskiego).

Na czym polega innowacyjność Waszego rozwiązania?

Innowacyjność naszego rozwiązania polega na zastosowaniu bardzo nowoczesnego tworzywa sztucznego. Tworzywa w pełni biodegradowalnego. Udało się pozyskać super partnera biznesowego – Papstar Gmbh, który jest gotów na wyzwania oraz ma rynek zbytu na produkty innowacyjne na nieco „skostniałym” rynku tworzyw sztucznych.

Fot. Bartosz Stachowiak na start-up campie podczas 1. rundy.

Jakie stawiacie sobie wyzwania?

Jako spółka działamy przede wszystkim na rynku opakowań sztucznych dla branży mleczarskiej. Teraz chcemy poszerzyć działalność o dania jednorazowe. Chcielibyśmy w Polsce trochę pokazać klientom, iż opakowania z PLA mogą się fajnie sprzedać oraz pomogą tworzyć pozytywny, zielony wizerunek podmiotów sprzedających żywność w naszych opakowaniach. Poza tym chcielibyśmy poszerzyć znacząco portfolio produkowanych opakowań. Każde nowe opakowanie związane jest z zakupem bardzo drogiej formy. Współpraca z Industry Lab była tutaj super pomocna. Im więcej narzędzi produkcyjnych, tym więcej oferowanych produktów. Wiemy, w jakie segmenty rynku nie ma sensu inwestować oraz widzimy takie z potencjałem np. sektor opakowań do warzyw i owoców.

Jakie są Wasze plany rozwoju?

Nasz plan na najbliższe 2-3 lata to zapewnienie pełnego obłożenia nowej linii produkcyjnej, którą udało nam się kupić na początku 2025 roku. Mamy w końcu sprzęt najnowszej generacji, na który potrzebujemy zdobyć nowych klientów. Może kiedyś jeszcze pomoże nam współpraca z Industry Lab.